čtvrtek 4. května 2017

Jak jsem kupovala jízdenku

Po rozhodnutí přijmout pozvání do Holandska na křest knihy, ve které figuruje i můj strýc Kurt, jsem musela vymyslet, jak se tam dostanu.
Tady malý časosběr ;o))

... jako první přichází na mysl cesta autobusem ...
... zpáteční cesta Praha - Amsterdam - Praha v lepším případě 2.700,- Kč ...
... ovšem jedna jízda čítá šestnáct hodin v autobuse ...
... a to nepočítám cestu z KV do Prahy ...
... obávám se, že po tak dlouhé době sezení budu mít obrovské problémy z autobusu vystoupit - dálkové autobusy rozhodně nejsou nízkopodlažní ...

... dalším, podstatně kratším řešením je letadlo ...
... ovšem také podstatně dražším ...
... a mě se teprve nedávno podařilo vrátit účet do plusu ...
... přesto hledám letenky ...
... a nacházím ...
... zpáteční letenka Praha - Amsterdam - Praha za 2.850,- Kč ...
... JENŽE ...
... nejbližší možná zpáteční cesta 4. května, tedy po čtrnácti dnech ...
... tak dlouhý pobyt nepřichází v úvahu ...
... i když by se mi líbil, to zase jo ;o)) ...

... do plánování vstupuje mladší dcera ...
... moc ráda by jela se mnou ...
... skvělá zpráva ...
... Míša hovoří velice dobře anglicky a já bych tak nemusela řešit jazykovou barieru ...
... navíc je cesta autem podstatně kratší ...
... jedinou obavou zůstává, zda její staré auto cestu zvládne ...
... nezvládne ... 
... neprojde plánovanou STK a končí na autovrakovišti ...
... pokusy auto si od někoho půjčit končí dříve, než vůbec stihnou začít ...

... doba do odjezdu se krátí ...
... vracím se zpět k plánu jet autobusem ...

... rozhodnutí dcery, že se mnou nepojede, přichází necelý týden před plánovaným odjezdem a klidu mi moc nepřidá ...
... je nejvyšší čas koupit jízdenky ...
... zjišťuji, že cena jízdenky se se snižujícím počtem volných místech v autobuse zvyšuje ...
... navíc kvůli problémům s pravou kyčlí nutně potřebuji místo v levé části autobusu a sedadlo do uličky, abych mohla kyčel během cesty bez problémů rozhýbávat ...
... pohled do rezervačního systému autobusové linky přináší nepříjemné překvapení ...
... počet volných míst klesl pod dvacet a jízdenka už nestojí 1.350,- Kč, ale 1.650,- Kč ...
... ještě chvíli váhám ...
... třeba pár lidí jízdenku stornuje ...
... nestalo se ...
... navíc zůstává poslední místo na levé straně a do uličky ...
... nezbývá, než zaplatit 1.650,- Kč ...

... ještě vyřešit cestu zpět ...
... stále nemám Henkův program a tak neznám ani termín mého návratu ...
... nakonec se v úterý, dva dny před odjezdem, rozhoduji pro návrat o den později, než byl původní záměr ...
... naštěstí se mi podaří na poslední chvíli koupit jízdenku za 1.350,- Kč ...
... jsem o maličko klidnější, i když opravdu jen o maličko ...

... den před odjezdem otvírám rezervační systém autobusové linky ...
... chci si zkontrolovat, zda je místo vedle mě stále ještě volné ...
... čeká mě neuvěřitelný šok ...
... cena jízdenky 299,- Kč ...
... bez možnosti jízdenku stornovat nebo přerezervovat ...
... nutno zaplatit do 25 minut ...

... šok mi zcela zatemňuje mozek ...
... vypínám poč a jdu si uvařit kávičku ...
... příliv kofeinu do organismu mi opětovně startuje mozkové závity ...
... když zakoupené jízdenky stornuji, zaplatím stornovací poplatek a koupím nové za 299,- Kč, stále na tom vydělám ...
... poplatek za storno jízdenky činí 25% její ceny, tedy 413,- Kč a 388,- Kč ...
... cesta tam by tedy vyšla 712,- Kč, cesta zpět na 687,- Kč ...

... zapínám poč ...
... startuji rezervační systém ...
... je pozdě ...
... 25 minut nutných k zaplacení jsem prošvihla ...
... jizdenka do Amsterdamu nyní stojí dokonce 1.750,- Kč ...
... počet volných míst totiž klesl pod šest ...
... mám na sebe vztek ...
... proč nejsem schopná okamžitě reagovat ...
... že jsem do rezervačního systému vůbec lezla :o( ...

Žádné komentáře:

Okomentovat