sobota 1. října 2016

Jablečný den

Šicí maraton před mou účastí na Jablečném dnu na zámku Krásný Dvůr končil pochopitelně den před akcí.
A opět a zas jsem nestihla, co jsem měla v plánu.
Tentokrát však zejména proto, že jsem se pustila do zcela jiných projektů.
Třeba do luxusního prostírání - více ZDE 
Nebo dvou sad ubrusu, košíčku a svícínku s jablíčky - juknout můžete TADY 

Akce jako taková byla velkolepá.
Obrovské množství stánků, které byly i před zámkem, protože na nádvoří se nevešly.
Neskutečné množství lidí.

Jenže ...

Návštěvníci zde platí vstupné, což jim docela zmenší rozpočet určený k utrácení.
A pak skladba prodejců ...
Dobrých sedmdesát procent stánků prodávalo jídlo - od vína, moštu, cideru přes množství závinů a koláčů s jablky až po palačinky, trdelníky a buřty.
Prostě převážná většina návštěvníků jen okukovala a obdivovala, leč své peněženky vytáhli před stánkem s jídlem.
Ani se jim moc nedivím, některé jablečné speciality voněly opravdu úžasně.

Jak je někde příliš mnoho příležitostí ušetřené korunky utratit za jídlo, český člověk má jasno.
A když vezmu v úvahu docela vysoké "startovné" pro prodejce a značnou vzdálenost od domova ...
... akce sice opravdu zdařilá pro pořadatele, pro mě však finančně propadák.
A nejen pro mě.
Kromě stánků s jídlem prodejci dvakrát velké tržby neměli.



Žádné komentáře:

Okomentovat