neděle 30. listopadu 2014

Kaleidoskopy v modré

Poslední kostlivec.
Přesněji poslední dokončený kostlivec.
Pár nedokončených ve skříni ještě je, ale na ty dojde nejspíš až příští rok.

Kaleidoskopy miluju. Baví mě otáčet nařezané rovnostranné trojúhelníky a vybírat ten nejhezčí vzniklý vzor.
Horší je to s jejich sešíváním.

Top této deky jsem šila u kamarádky. A protože sešívám po jednotlivých řadách, je třeba si to někam poskládat a postupně sešívat. Malér je v tom, že kamarádka má 2 psy a pět koček. K tomu tehdy ještě moje hafuša. Každou chvíli se po poskládaných trojúhelnících některé ze zvířat proběhlo a na hladce nalakované podlaze mi deku maličko přeskládalo. Byly okamžiky, kdy jsem více rovnala na zemi, než šila ;o))

Velikost deky je 190x135 cm.
Výplň tvoří hodně silný dvousetgramový vatelín, deka je tedy opravdu "naducaná".
Zádíčka jsou ze světlemodrého fleecu.
Prošito ve švech jednotlivých šestiúhelníků.
Původně jsem chtěla prošít ještě více.
Jenže procpat vše pod ramenem mašiny byla pěkná makačka.
Navíc jsem se musela ještě prát s kočkama, které se z deky nechtěly hnout a tvářily se naštvaně, že s dekou neustále nějak manipuluju.
Má záda a ramena protestovaly tak vehementně, že jsem to vzdala.
Do středů jednotlivých šestiúhelníků jsem nakonec přišila knoflíky. Ostatně je to jeden ze způsobů quiltování. A navíc jsem zamaskovala pár míst, kde se středy nesešly až tak přesně, jak bych si představovala ;o))


A i u této deky nepříliš fotograficky povedený celkový pohled na deku.



Ze zbytků květovaného vzoru vznikly 2 polštářky o velikosti 43x43 cm. Dozdobeny jsou tmavomodrou bavlněnou paličkovanou krajkou.
Zádíčka opět tvoří světle modrý fleece, ve spodním okraji je zip.



A zase se jedná o recyklaci, tentokrát flanelového prostěradla. Prostěradlo bylo zcela nové, i když koupené na burze. Kdo by taky chtěl spát na takovéhle divočině ;o))
Prostěradlo je focené přehozené přes šňůru a tak jím prosvítá vzor z přeložené zadní půlky.


Jako doplňková látka flanel s drobnými modrými kytičkami na bílém podkladu, opět použité, ale velmi kvalitní povlečení.

2 komentáře: