sobota 15. září 2012

Dear Emma

Když jsem se dozvěděla, že budu opět babičkou, rozhodla jsem se ušít miminku (první zhodnocení ultrazvuku bylo, že je to kluk) památeční deku. A tehdy mě napadlo vybrat na ni bloky z Dear Jane (patchworkářky jistě znají).
Času mi připadalo neustále dost a dost. Mezitím další ultrazvuky potvrdily, že to bude holčička a mladí vybrali jméno. A mě okamžitě napadl název Dear Emma.
Šít jsem začala nedlouho před termínem porodu ... Emí se rozhodla juknout na svět o něco dříve ... a já byla najednou v šíleném skluzu.
Prostě mě nenapadlo, že šít bločky z Dear Jane, bude záležitost na dlouho. Tím spíše, že jsem se rozhodla bločky zmenšit na velikost 9x9 cm. To kvůli lepšímu rozpočítávání velikosti dílků jednotlivých bločků. Rozhodla jsem se je totiž šít pomocí tzv. rychlých postupů.
Deka je ušita z 36 bločků vybraných z Dear Jane, obsahuje cca 852 pididílků, 39 proužků a pruhů spojujících jednotlivé bločky, bordura dalších 56 dílů. Celkem tedy 947 dílků. Nejmenší dílek je půlený čtverec 1x1 cm.
Rozměr deky je 85x85 cm.
Původně to měla být rychlozavinovačka, ale protože Emí je už skoro 1 měsíc, bude sloužit nejspíš jako deka přebalovací.
Deka je ušita z recyklovaného materiálu. Použito bylo proužkované pyžamo, kytičkovaná noční košile, halenka z růžové madeiry koupená za pár peněz na burze a bílá cícha z véby s damaškovým vzorem ;o))

Žádné komentáře:

Okomentovat